XIX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC)

Comunicació d'Anna Fernàndez-Clot

Universitat de Vic, Edifici Torre dels Frares

Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Els joglars i la recitació de textos narratius als segles XIII i XIV

Anna Fernàndez-Clot (Universitat de Barcelona - FBG)

Comunicació

A l’hora d’estudiar el paper dels joglars en la difusió de la literatura medieval, la crítica ha tendit a distingir dos grans nivells d’especialització: la interpretació de poesia lírica i la interpretació de narrativa. A causa de la manca de testimonis de cançons de gesta catalanes i del caràcter excepcional i tardà de la poesia narrativa occitanocatalana, els historiadors de la literatura s’han esmerçat a recollir testimonis indirectes de la difusió de narrativa a Catalunya als segles XIII i XIV, sigui a partir d’exemples literaris en els quals es presenten les especialitats o el repertori d’alguns joglars, sigui a partir d’exemples documentals de joglars especialitzats en la recitació de gestes a la cort catalana. Aquesta comunicació proposa una revisió i una actualització d’aquest corpus d’exemples literaris i documentals que informen sobre la funció dels joglars en la difusió de textos narratius i sobre la seva presència a la Corona d’Aragó.

Programa del congrés: https://mon.uvic.cat/aillc-2022/programa/